Tapahtumia 2002

*30:s Talvitapahtuma kevättalvella. Säänhaltijat päättivät olla suosiollisia ja lunta saatiin hiihtämisen riemulle. Kilpailupäivä valkeni aurinkoisena pikkupakkasessa. Luistelukisa oli Tilhenkadun kentällä ja hiihdot sekä päätapahtuma Laukkavuoren rinteellä. Porukkaa oli paikalla kiitettävästi. Hernerokka ja makkara maistuivat kisojen aikana sekä odotellessa palkintojen jakoa. Rottweiler-yhdistyksen koirille riitti ajajia. Tilaisuutta tukivat Itäharjun Prisma, Reijo Roivas, Leaf Oy, Mainoslahja Grippi Oy, Lunden, As Oy Laukkavuori.

*Pääskyvuoriseuran kevätkokous to 14.3. koulun ruokasalissa, liikennelaitoksen johtaja Hannu Mäkilä kertomassa palvelulinja P02:sta Pääskyvuorella. Puheenjohtajana jatkaa Heikki Lunden, varapuh.johtaja Jari Eriksson, sihteerinä Sirkku Nohkola. *Pääskyläisen tietojen mukaan Prisman risteysalueen pelto Jaanintie – Littoistentie pyritään säilyttämään puistoalueena seuran toiveen mukaisesti. Prisman alueelle laaditaan asemakaavaa ja tontin liikenneliittymiä. Jaaninpellolle tulossa pientaloasutusta ja Munkkion puiston rakentaminen nostettu esille. Toteutuessaan Tiedepuisto yliopistolta Lemminkäisenkadun linjausta noudattaen vaatii työpaikkojen takia asuntotuotantoa. Palvelulinja Pääskyvuorella esittelee alueen palveluja Pääskyläisessä. Myös aiheina Lottoarvonta, Onko jonossa mukavaa, Hävettäisiinkö ja mainostajina mm. Nuorten TyöTuki ry, Alko, Turun Lukko ja Pulttinurkka, Lunden, Mattoliike Sepri.

*Pääskyvuorelaisille Suomen kotiseutuliiton hopeisia ansiomerkkejä sekä seitsemän seuran viiriä jaettu kiitoksena aktiivisesta talkootyöstä. *Viisi stipendiä koululaisille ja lapsille päiväkoteihin ruusut koulun alkaessa. *Koko perheen kesäretki Linnanmäelle su 2.6. ja mukana 63 henkeä. *OSKU-asukasverkko otetaan käyttöön ja myös seuran kotisivut aloittivat verkossa. *Pääskyvuoripäivä Tilhenkadun kentällä la 24.8. paahtavan kuumana päivänä. Lapsille luontopolkukilpailu metsässä ja kallioilla. Tikkakisassakin eri sarjojen parhaita palkittiin, boccian voitti eläkeläisten sekajoukkue. Kirpputorimyyjiä paljon paikalla. Letut, grillimakkarat ja kahvi tekivät kauppansa ja arpajaisiin oli saatu runsaasti palkintoja. Lasse Miettinen jättäytymässä syrjään aktiivisesta seuratoiminnasta ja hänet palkittiin ansioistaan vuoden pääskyvuorelaisena. Asukkaat olivat saaneet äänestää voittajan.

*Saariston rengastiematka la 3.8. ja 31 hengen voimin Kustavin kautta Teersaloon ja Iniöön, Mossalaan, sitten edelleen Houtskarista Korppooseen ja Nauvoon. Paraisten kaivoskin tuli nähtyä päivän aikana. Matkalaiset saivat nauttia iloisessa seurassa saariston kauniista maisemista, linnuista, kirkoista, lautoista kahvittelun ja ruokailun lisäksi. *Pääskyläisessä Pääkkärin entiset koululaiset kokoontuivat Ravintola Kouluun kutsujina Toivo Kiijärven oppilaat vuosilta 1961-63. Nuorten nurkan kirjoitus seikkailuretkestä Paraisten Kultalaan 30.9. Liikunnanohjaajan terveisiä lehdessä sekä juttu Lapsilauma asioilla, Kohti Pääskyvuorta osa 5, Käsin tekeminen.

*Pääskyvuoriseura ry:n syyskokous koulun ruokasalissa to 31.10. *Jäsenilta la 2.11. Laukkavuoren uimahallissa. *Humanitäärinen apu Venäjälle loppui, koska koordinaattorit olivat väsyneet asialle. Toiminta oli alkanut jo 1980-luvulla ja seura kiittää kaikkia mukana olleita vuosien varrella. Tornikuva Lauri Seppälä 2012.