Tapahtumia 2007

*Seuraamme kohtasi suru-uutinen 13.2., kun entinen puheenjohtajamme Heikki Lundén nukkui pois kotonaan 62 vuoden ikäisenä. Hyvä ystävä ja seuran aktiivi 13 vuoden ajalta on poissa.

*Talvitapahtumassa su 25.2. koko perheen ulkoilupäivä, kun luistelukilpailu Tilhenkentällä auringonpaisteessa ja hiihtokilpailu sekä palkintojen jako Laukkavuoren pulkkamäen alla viime vuoden tapaan. Osallistujia v. 2004 – 1996 synt. tytöt ja pojat ja hiihdossa myös vanhempia, kilpailusuorituksia 139. Talvitapahtuman onnistumiseksi tarvitaan vapaaehtoisia toimitsijoita sekä katsojia myös kirpeässä pakkassäässä ja tietenkin kannustajia. Mitalit jaettiin sarjojen parhaille palkintokorokkeella, kaikille karkkipussit ja pokaalit isoimmille. Palkintojen jako on aina yhtä riemukasta seurattavaa. Soppatykistä hernesoppaa sekä kahvia tai mehua, jotka ulkona sitten maistuivatkin ja lämmittävät. Oli myös järjestetty arpajaiset seuran toiminnan tukemiseksi. Kristiina Lehti sai Kalervo Pohjoiskankaalta 2006 vuoden pääskyvuorelaisen palkinnon. Kuvassa Tilhenkentältä luistelusuorituksia ja katsojia tungokseen asti nauttimassa tunnelmasta. Luistelijat ehtivät kyllä hyvin palautua Laukkavuoren hiihtokilpaa varten.

*Viherkaavan suunnitteluilta Pääskyvuorelle ke 18.4. Viherkaavat tulevat olemaan osa varsinaista yleiskaavaa. *Seuran vuosikokous to 26.4. koulun ruokasalissa, puheenjohtajaksi valittiin Kjell Lundahn ja sihteerinä jatkaa Sirkku Nohkola.

*Hieman utuisena päivänä vietettiin Pääskyvuoripäivää la 26.5. Tilhenkentällä. Seuran pj. Kjell Lundahn toivotti kaikki tervetulleiksi. Päivä oli samalla Tilhenkentästä siisti harrastusalue -hankkeen päätösjuhla. Turjo esiintyi kitaransa säestyksellä ja paikalle oli saatu Turun sirkuksen väkeä. Kolmipyöräisellä yksi heistä ajeli hiekkaisella kentällä niin, että henkeä salpasi. Lapset saivat kokeilla monenlaisia välineitä eikä keilat tai diabolo niistä helpoimpia. Kotkankadun päiväkotilapset esiintyivät. Boccian pelaamiseen sai mennä mukaan ja tikkaa heittää. Luontopolun joukkuetehtävistä jaettiin ämpäreittäin palkintoja. SPR:llä tietoiskuja. Kalervon makkara sekä Eliisan letut maistuivat ja buffetista sai kahvia sekä tietenkin mehua. Arpajaisten onnettarena Cia  ja kirpputorimyyjiä oli paikalla ja kesäkukkia myös myynnissä. Päivä kului mukavasti kesälomaa odotellessa.

Luistelukopin ikkunat ehjät ja maalipinta hyvä tapahtumapäivänä. Selin pj. Kjell Lundahn.

*Pääskyvuoren koululaisille jaettiin viisi stipendiä –  stipendin saaja on reilu, rehti, pääkkäriläinen, luontoystävällinen – nämä sanat on painettu stipendeihin. Kouluun siirtyville lapsille ruusut sekä paljastettiin vuoden pääskyvuorelainen-palkinnon saaja.  *Puuhamaahan koko perheen retki su 3.6. *Aikuisten retki tehtiin la 25.8. Kultarantaan opastetulle kierrokselle ja tutustumista Naantalin vanhaan kaupunkiin.

*Pääskyläisessä täydennysrakentamiseen suuntautuvasta kaavoituksesta, Nuorten nurkka aiheenaan 6B:n matka Leville 8.-15.3 sekä 5B:n leirikoulu Högsårassa. Lisäksi juttua Pääskyvuoren Veepee Lehto, Pahvilaatikkokansaa, Mitä käyttöä linkkitornille, Joukkoliikenneselvitystä Varissuolla ja Pääskyvuoressa, Seniorit omaishoitajina ja entisten lisäksi mainostajina prestobella, Toppinen Oy, Varissuon apteekki. *Turkuseura vietti 50-vuotisjuhliaan VPK:n talolla.

*Jäsenilta Laukkavuoren uimahallissa la 10.11. uiden sekä saunoen ja takkatulen loisteessa makkaran grillausta.